Vilkår og betingelser

VILKÅR OG BETINGELSER

Ved å foreta et kjøp hos oss godtar kunde samtidig disse kjøpsvilkårene, som er utarbeidet i samsvar med forbrukerkjøpsloven (LOV-2002-06-21-34) og angrerettloven (LOV-2014-06-20-27).

 

1. Generelt:

Kjøpsbetingelser ved Sigdal Varme er utarbeidet jf forbrukerkjøpsloven.

Sigdal Varme (heretter selger) her:

Sigdal Heating Solutions AS

Org. nr.: 931 058 010 MVA

Adresse: Sigdalsveien 3950, 3358 Nedre Eggedal

E-post: remy@sigdalvarme.no

Kjøper (heretter kunde) som plasserer bestilling på nettet:

  • Erklærer å ha lest og forstått kjøpsvilkår og betingelser,
  • Gir samtyke til disse.

Alle priser er angitt i norske kroner og inklusive merverdiavgift.

Kampanjepriser gjelder kun i angitte kampanjeperioder.

Vi reserverer oss mot skrive-og tekniske feil og forbeholder oss retten til å annulere bestillinger på varer som er feilpriset eller utsolgt.

Løpende endringer og forbedringer på hjemmesiden utføres uten forvarsel.

Mattene som er kjøpt hos oss kan du som privatperson montere selv, da de kommer med støpsel.

 .

2. Betalingsvilkår

Betalingsalternativer:

  • Visa/MasterCard/VIPPS/Klarna

Vi forbeholder oss salgspant i solgte gjenstander inntil kjøpesummen inklusive eventuelle omkostninger er betalt. 

Beløpet for varen/tjenesten trekkes fra kundens konto etter forsendelse av varen. Normalt 1-2 dager etter vi har mottatt din bestilling.

Vi har rett til å kreve gjenstandene tilbake hvis kunden misligholder sin betalingsplikt.

 

3. Frakt og leveringsvilkår

Du kan velge fraktalternativer i kassen når du bestiller. Fraktpris for de ulike alternativene vises når du bestiller, slik at du vet nøyaktig hva fakturabeløpet er.

OBS! Rett navn og adresse til mottaker sikrer rask behandling av bestillingen din!

Bring sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor/post i butikk, eller postkasse.

Posten/Bring har egen app der du kan forlenge hentefristen med 7 dager gratis. 

 Frakt for sending av varer tar omtrent 2-4 dager etter vi har mottatt bestillingen din.

OBS! Dersom du unnlater å hente pakken vil du motta en faktura for å dekke våre kostnader i forbindelse med uavhentet forsendelse - fraktkostnader tur/retur, og vår lager håndteringsgebyr med pålytende kr 200,-.

  

Transportskade

Eventuelle avvik skal anmerkes på sjåførens håndterminal eller fraktbrev.

Oppdages skader etter at sjåføren har reist eller pakken er hentet - skal skaden meldes fra innen 4 arbeidstimer til transportørs kundesenter via webhenvendelse, telefon 09300 eller e-post til kundeservice med henvisning til sendingsnummeret.

 

4. Bytte- og angrerett:

Ved vanlig kjøp har du 14 dagers bytterett og 14 dagers angrerett som innebærer at du uten å oppgi grunn kan angre kjøpet. Fristen begynner å løpe neste dag etter at du mottok varene.

 Retur av varer

Dersom du vil bytte varen, må du alltid legge til en kommentar om grunnen til retur for at vi enklere kan behandle den.

Dersom du skal angre kjøpet, gi beskjed til kundesenteret vårt innen fristen utgår. Vi anbefaler å benytte vedlagt angrerettskjema.

Vær OBS på dine forpliktelser ved retur:

  • Varen(e) må pakkes forsvarlig.
  • Varen(e) returneres komplett, i den opprinnelige produktpakningen og  transportemballasjen.

Du blir imidlertidig ansvarlig for varens reduserte verdi dersom prøving eller testing går utover det som er forsvarlig og nødvendig. Verdireduksjon vil typisk bestå i reparasjonskostnader som skyldes forbrukerens håndtering/bruk av varen utover det som er nødvendig.

Ved vanlig kjøp kan varen bli levert i butikken mot kvittering.

Ved sending - returkostnadene bæres av kjøper.

Selger skal tilbakebetale alle faktiske kostnader kunden var belastet i forbindelse med kjøpet innen rimelig tid etter at varen er overlevert til selger.

Vær OBS! Angrer man et kjøp hvor selger har betalt for levering av vare (gratis eller delbetalt frakt), vil vi trekke de faktiske leveringskostnadene fra kreditnotaen.

  Varer som ikke kan returneres/angres:

  • Varer som normalt ikke er tilgjengelig på lager og er bestillt hos annen leverandør spesielt for deg
  • Varer som er på lagertømming
  • Varer som er reservert på nett med henting i butikk
  • Pærer, kuttede kabler og ledninger, varmefolie  inkl. varmematter, varmekabler og andre artikler som måles
  • Varer med begrenset levetid, hvis original embalasje er åpnet f.eks. batterier, lyskilder, røykvarslere, tetnings- og fugemasser

5. Reklamasjon, garanti og service

1) Vær oppmerksom på at ved synlige skader på varer skal det sies fra innen 4 arbeidstimer til avsender. Dette er grensen Bring har satt for å melde om avvik.
2) Dersom produktet har en feil eller mangel skal det reklameres til selger innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget. Som forbruker har du likevel alltid to måneders reklamasjonsfrist.

Reklamasjonsretten gjelder i to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Reklamasjonsretten dekker ikke

  • Skade ved slitasje som følge av bruk utover normalen.

 Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis:

  • Varen ikke er installert i henhold til installasjonsveiledning og eventuelle forholdsregler og begrensninger,
  • Varen er skadet som følge av ukyndig behandling,
  • Varen er skadet som følge av feilaktig montering eller brudd på offentlige bestemmelser (OBS! For elektrisk materiell beregnet på å kunne inngå i et fast elektrisk anlegg, må installasjonen utføres av en registrert installasjonsvirksomhet),
  • Kunde ikke reklamerer i tide.

Vi anbefaler å sende skriftlig reklamasjon til hjelp@sigdalvarme.no.

Krav som følge av mangel:

  • Dersom det foreligger en mangel ved produktet og kunden har reklamert innen de nevnte fristene kan kunden etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av kjøpet.

Vi gjør oppmerksom på at vi dekker returkostnaden ved godkjent reklamasjon. Hvis reklamasjonen underkjennes, vil fraktkostnader pluss kostnader ved undersøkelse av varen falle på kunden. Per i dag har vi satt en pris på undersøkelse til kroner 150,-.

Frakt og andre omkostninger i forbindelse med reparasjoner og vanlig service dekkes av kunden.
 

6. Personvern

Vi tar personvern og bedriftsopplysninger på alvor og vil ikke utlevere disse til en tredjepart hvis det ikke er påkrevd i henhold til lovgivning.

Opplysninger som oppbevares er navn, organisasjonsnummer, adresse, kontakt telefon, epost. Vi benytter oss av disse for å kontakte deg vedrørende bestillingen din og for å gi deg best mulig servise gjennom vår markedsføring.

Av hensyn til din sikkerhet oppbevarer vi din IP-adresse ved bestilling.

Kortnummer oppbevares ikke av oss, så sant det ikke oppstår problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kredittering.

Cookies

Vår nettbutikk benytter seg av såkalte cookies. Det er små filer som lagrer informasjon om hvilke sider du har besøkt.

Disse filene kan ikke stjele informasjon verken om deg eller ditt datasystem. Vi oppbevarer en del av loggdata for å kunne tilpasse vårt sortiment og sende tilbud til deg.

Du kan se deg rundt men ikke handle uten cookies. For å handle hos oss må du akseptere cookies. Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan du kontakte vårt kundesenter.

Du kan når som helst melde deg av våre epost lister, som vi bruker i vår markedsføring.

 

7. Personopplysninger

Vi tar personvern og bedriftsopplysninger på alvor og vil ikke utlevere personopplysninger til en tredjepart hvis det er ikke påkrevd i henhold til lovgivning.

Opplysninger som oppbevares - navn, organisasjonsnummer, adresse, telefon, epost..

Denne informasjonen trenger vi for å kunne levere deg dine varer.

Informasjonen vil også bli brukt ved behov for å kontakte deg vedrørende bestillingen din.

Av hensyn til din sikkerhet, oppbevarer vi din IP-adresse ved bestilling.

Kortnummer oppbevares ikke av oss, så sant det ikke oppstår problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kredittering.

Cookies er små filer som lagrer informasjon om hvilke sider du har besøkt.

Disse filene kan ikke stjele informasjon hverken om deg eller ditt datasystem. Vi oppbevarer en del loggdata. Dette gjør vi for å kunne se hvilke kategorier og produkter du søker på for å kunne tilpasse vårt sortiment og sende tilbud.

Du kan når som helst melde deg av våre epost lister, som vi bruker i vår markedsføring.

8. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.